چرا مردم مطالب وبلاگ را می خوانند و چگونگی جذب مخاطبان در سال 2021

جای تردیدی نیست که در سال 2021 چرا وبلاگ نویسی در هر استراتژی بازاریابی مهم است.

درحالیکه وبلاگ نویسی به عنوان راهی برای کمک کردن به تقویت سرنخ‌ها، سئو و اعتبار شناخته می‌شود اما هنوز بازاریاب‌های فعالی هستند که نگران از بین رفتن اثربخشی وبلاگ ‌نویسی باشند.

نگرانی  ((از بین رفتن وبلاگ ‌نویسی)) با تحقیقات هم کاسته نشده‌‌است. اخیراً، ما از حدود 300 نفر پرسیدیم که چند وقت یکبار وبلاگ می‌خوانند و پاسخ 40% آن‌ها تقریباً این بود: هرگز. این بررسی به دنبال گزارش Not Another State of Marketing در HubSpot نشان ‌می‌دهد که وبلاگ‌ نویسی از سال 2018 تا 2020 از جایگاه اول به جایگاه سوم استراتژی رایج در بازاریابی ‌محتوایی تنزل کرده‌است.

اما قبل از اینکه تحت تاثیر اطلاعات منفی قرار بگیرید؛ خیلی مهم است به خاطر داشته‌باشید که هنوز هم وبلاگ ‌نویسی به طور فوق‌العاده‌ای برای بازاریاب‌ها اهمیت دارد اما نحوه‌ی رویکرد وبلاگ ‌نویسی شما بیش از هر زمان دیگری مهم‌تر است. و همانطور که بررسی گذشته ما نشان داد که 40% مردم هرگز وبلاگ نمی‌خوانند، متقابلاً آشکار کرد که 60% مخاطبان همچنان محتواهایی را به طور مداوم می‌خوانند.

حقیقت ماجرا این است که وبلاگ ‌نویسی همچنان کارایی خود را  حفظ کرده است. فقط نیاز است که کمی بیشتر از قبل برای توجیه کردن مردم تلاش کنید تا مطالب شما را بخوانند. پس چه راهی برای جلب نظر مشتری وجود دارد و از چه راهی می توان متوجه شد که چگونه مخاطبان را به خواندن مطالب وبلاگ خود ترغیب کنید؟ با انجام یک نظرسنجی دیگر به جای اینکه از 300 نفر بپرسیم ((آیا شما وبلاگ می‌خوانید؟))، پرسیدیم ((چرا شما بیشتر از حد معمول پست های وبلاگ‌ را می‌خوانید؟)) در این بررسی از شرکت‌کنندگان خواسته شد رایج‌ترین دلیلی که محتوای یک وبلاگ را می‌خوانند، بیان کنند؛ جواب های پیش روی آنها عبارت بود از:

برای یادگیری نحوه‌ی انجام کار جدید

برای سرگرم شدن

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد محصولات یا برندها

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اخبار و نکات مورد توجه مربوط به صنعت شغلی من

با توجه به نمونه‌های زیادی از وبلاگ‌ها که صاحبان کسب‌وکار تولید می‌کنند، شما ممکن است تصور کنید که تعداد زیادی از مردم، برای کسب اطلاعات در مورد محصولات یا برندها، مطالب وبلاگ را می‌خوانند. اما در حقیقت ممکن است با دیدن بالاترین و پایین‌ترین رتبه دلایل خوانندگان غافلگیر  و کمی هم نگران شوید.

در واقع، فقط 4% از مشتریان گفتند که وبلاگ‌ها را برای کسب اطلاعات درمورد برندها و محصولات می‌خوانند. طبق نتایج پژوهش، بیشتر مردم به سمت محتوایی می‌روند که به آنها یاد می‌دهد چگونه کارهای جدیدی را انجام دهند. درحالیکه 33% این استدلال را انتخاب کردند، 20% دیگر برای سرگرمی، وبلاگ می‌خوانند، در صورتیکه12% مردم، وبلاگ‌ها را برای آگاهی یافتن از اخبار و موضوعات روز پیرامون شغل‌شان دنبال می‌کنند.

علاوه‌براین، 9% از مردم به علت مجموعه ای از این دلایل به سمت این وبلاگ‌ها ترغیب می‌شوند.

 معنای نتایج بالا دقیقاً چیست؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد