گوگل 2

موتور جست‌وجو

موتور جست و جوی گوگل طراحی ساده‌ای داشت و به همین دلیل توانست کاربران وفاداری را از سراسر اینترنت جذب کند. موتور جستجوی گوگل در نوامبر ۲۰۰۹ به‌عنوان موتور جستجوی برتر در آمریکا شناخته شد. این موتور جست‌وجو میلیاردها وب‌سایت را ایندکس کرده است. بنابراین کاربران با جستجوی کلمات کلیدی می‌توانند خیلی سریع به نتیجه‌ی مدنظر خود برسند. نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۳ از شرکت گوگل شکایت کرده و ادعا کرد که ذخیره‌سازی محتوای سایت برخلاف قوانین کپی‌رایت است. اما دادگاه رای خود را به نفع شرکت گوگل صادر کرد.


سرویس‌های تحت وب

گوگل سرویس‌های تحت وب زیادی را منتشر کرده است که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر هستند:


جیمیل، برای ارسال پیام‌های الکترونیکی

  • گوگل ترند، برای مدیریت و زمان‌بندی
  • گوگل مپ، برای تعیین مسیر و نقشه‌یابی
  • گوگل درایو، برای ذخیره‌سازی فایل‌ها روی سیستم ابری
  • گوگل داکز، برای به اشتراک گذاشتن فایل‌های اسناد
  • گوگل فوتوز، برای ذخیره و به اشتراک‌گذاری عکس‌ها
  • گوگل ترنسلیت، برای ترجمه‌ی زبان‌های دنیا به یکدیگر
  • یوتیوب، برای به اشتراک گذاشتن وید‌ئوها
  • گوگل پلاس و الو برای ارتباطات اجتماعی

نرم‌ افزار

گوگل نرم‌ افزارهای زیادی را نیز به بازار عرضه کرده است که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم‌عامل اندروید و مرورگر گوگل کروم اشاره کرد.

سخت‌افزار

شرکت گوگل در سال ۲۰۱۰ اولین تلفن همراه خود را به‌نام Nexus One با سیستم‌عامل اندروید به بازار عرضه کرد. بعد از آن گوشی‌ها و تبلت‌های زیادی با برند NEXUS به بازار آمدند. این شرکت در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت که محصولات خود را تحت برند دیگری با نام Pixel به بازار عرضه کند. Chromebook سخت‌افزار دیگری بود که در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت گوگل تولید شد. این سخت‌افزار به‌عنوان نسل جدیدی از کامپیوترها شناخته می‌شود و از سیستم‌عامل chrome استفاده می‌کند. Chromecast برای انتشار محتوا از تلفن هوشمند به تلویزیون و Google Cardboard (عینک‌های واقعیت مجازی) از جمله دیگر سخت افزارهای شرکت گوگل هستند.


آلفابت

شرکت گوگل در تاریخ ۱۰ آگوست سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که قصد دارد شرکت هولدینگ عمومی جدیدی به‌نام آلفایت را راه‌اندازی کند. لری پیج این خبر را در وبلاگ رسمی گوگل منتشر کرد. شرکت آلفابت بر تمام زیر مجموعه‌های گوگل مدیریت می‌کند. لری پیج مدیرعامل اجرایی این شرکت و برین مدیرعامل آن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد