گوگل3

زندگی شخصی لری پیج

لری پیج در تاریخ ۲۶ مارس سال ۱۹۷۳ در شهر ایست لنسینگ ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد. محیط خانواده در علاقه‌مندی او به رشته‌ی کامپیوتر بی‌تأثیر نبود، چرا که پدرش فارغ‌التحصیل دکتری علوم کامپیوتر بود و مادرش نیز در دانشگاه میشیگان برنامه‌نویسی تدریس می‌کرد. او در خانه‌ای بزرگ شد که پر از کامپیوترهای نسل اول و مجله‌های علمی بود. لری پیج موسیقی را نیز دوست داشت و نواختن ساکسیفون را از سنین کم آغاز کرد. او معتقد است که آموختن موسیقی نقش پررنگی در سرعت محاسبات او داشته است.

لری پیچ در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه میشیگان تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد دریافت کرد. لری در زمان تحصیلش در دانشگاه میشیگان یک دستگاه پرینتر جوهرافشان ساخت. او تمام قطعات الکترونیکی این دستگاه را خودش طراحی کرد. سیستم پرینتر او به گونه‌ای طراحی شده بود که می‌توانست پوسترهای بزرگ را با هزینه‌ی کمتری چاپ کند.

لری پیج بعد از موفقیت در کارشناسی ارشد تصمیم گرفت که مدرک دکتری خود را نیز از دانشگاه استنفورد بگیرد. او در دوره‌ی تحصیل خود روی ویژگی‌های ریاضی شبکه‌های اینترنتی و فهم رابطه‌ی گرافیکی آن‌ها تحقیق می‌کرد. تمرکز کردن روی تعداد و کیفیت لینک‌های وارد شده به یک وب‌سایت پایه و اساس تحقیقات او را تشکیل می‌داد. سرگی برین نیز دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد بود که خیلی زود به پروژه‌ی تحقیقاتی پیج پیوست. آن‌ها با همکاری هم مقاله‌ای با عنوان (The Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine) منتشر کردند. این مقاله‌ی علمی بیشترین تعداد دانلود را در تاریخچه‌ی پیدایش اینترنت داشته است.

سرگی و لری برای اندازه‌گیری اهمیت یک وب‌سایت ازطریق تعداد لینک‌هایی که به آن‌ داده می‌شد، یک الگوریتم رتبه‌بندی صفحات اینترنتی طراحی کردند. آن‌ها متوجه شدند که می‌توانند از این الگوریتم برای ساختن یک موتور جست‌وجو استفاده کنند. این الگوریتم از تکنولوژی جدیدی استفاده می‌کرد که رابطه‌ی میان بک‌لینک‌های یک وب‌سایت را حساب می‌کرد. آن‌ها برای گسترش کار خود اتاق خوابگاه پیج را تبدیل به یک آزمایشگاه کرده و از قطعات ارزان کامپیوترها برای ساختن وسیله‌ی مدنظر خود استفاده کردند. آن‌ها قصد داشتند از پهنای باند شبکه‌ی دانشگاه استنفورد استفاده کنند. بنابراین تجهیزات خود را به اتاق برین منتقل کردند. سرعت رشد موتور جستجوی آن‌ها به اندازه‌ی زیاد بود که شبکه‌ی دانشگاه برای مدتی دچار اختلال شد.

آن‌ها طراح حرفه‌ای برای توسعه‌ی وب‌سایت خود نداشتند. بنابراین خودشان با استفاده از زبان برنامه‌نویسی HTML یک صفحه‌ی ساده برای استفاده‌ی کاربران طراحی کردند. آن‌ها از هر وسیله‌ی کامپیوتری برای تهیه‌ی سخت‌افزار مدنظر خود استفاده می‌کردند. موتور جستجوی آن‌ها به اندازه‌ای در میان دانشجویان دانشگاه استنفورد محبوب شد که مجبور شدند از سرورهای اضافه برای خدمات خود استفاده کنند. در آگوست سال ۱۹۹۶ اولین نسخه‌ی وب‌سایت گوگل که تحت دامنه‌ی دانشگاه استنفورد بود، دراختیار تمام کاربران اینترنت قرار گرفت.

لری پیج در سال ۲۰۰۷ با لوسیندا ساوتورث (Lucinda Southworth)، یک محقق پژوهشی در جزیره‌ی خصوصی ریچارد برنسون ازدواج کرد. لوسیندا و لری صاحب ۲ فرزند هستند که درسال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ متولد شده‌اند. پیج یکی از سرمایه‌گذاران شرکت تسلا است و روی تکنولوژی انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری می‌کند.

زندگی شخصی سرگی برین

سرگی برین در تاریخ ۲۱ آگوست سال ۱۹۷۳ در شهر مسکو روسیه به دنیا آمد. خانواده‌ی او ۵ سال بعد از تولد سرگی برای فرار از محدودیت‌هایی کشور خود تصمیم به مهاجرت گرفتند. در سال ۱۹۷۹ با درخواستشان موافقت شد و آن‌ها به آمریکا مهاجرت کنند. پدر او اکنون استاد ریاضی دانشگاه مریلند است و مادرش محقق بخش پرواز فضایی ناسا است.

سرگی در دوران کودکی خود به کامپیوتر علاقه داشت و مدرک کارشناسی خود را در ۲ رشته‌ی علوم کامپیوتر و ریاضیات از دانشگاه مریلند دریافت کرد. او به دلیل استعداد بالایی که داشت بورسیه‌ی تحصیلی دریافت کرده و برای کسب درجات بالاتر وارد رشته‌ی علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد شد. سرگی و لری در همایش گردهمایی دانشجویان دانشگاه استنفورد باهم آشنا شدند. آن‌ها در موضوعات متفاوتی باهم اختلاف عقیده داشتند. اما بعد از گذشت مدتی تبدیل به دوستان خوبی برای هم شدند. برین روی توسعه‌ی سیستم‌های داده کاوی تمرکز کرده بود و پیج قصد داشت اهمیت یک مقاله‌ی پژوهشی را باتوجه‌به نقل قول‌هایی که در مقالات دیگر از آن می‌شود مورد سنجش قرار دهد. آن‌ها به کمک هم مقاله‌ای نوشتند که آمار بیشترین دانلود را تا به حال به خودش اختصاص داده است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، آن‌ها الگوریتم خود را توسعه داده و موتور جستجوی خود را بر اساس آن طراحی کردند.

سرگی در سال ۲۰۰۷ با یک کارآفرین و تحلیل‌گر بیوتکنولوژی به‌نام آن ووجچیکی (Anne Wojcick) ازدواج کرد. ۲ فرزند آن‌ها در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ به دنیا آمدند و آن‌ها در سال ۲۰۱۵ از هم جدا شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد